LeadInfo, de must-have tool

November 5, 2024
Lise-Marie Samyn

Elke dag scrollen we gemiddeld door 96 meter aan content en zien we meer dan 4.000 advertenties. Het is geen geheim dat we overspoeld worden. Maar wist je dat slechts 5% van de ontvangers van marketing campagnes direct interesse toont? En dat maar liefst 98% van hen geen spoor achterlaat? De kans dat een potentiële koper zelf contact opneemt is daardoor een magere 0,001%. Hoe zorg je ervoor dat je die andere 95% niet misloopt? Met LeadInfo kun je B2B-leads nu veel effectiever identificeren en opvolgen.

Het potentieel uit je online bezoeken halen

LeadInfo is een geavanceerde tracking tool voor bedrijven met B2B-klanten, eenvoudig te installeren op elke website. Door het IP-adres van sitebezoekers te koppelen aan een database van meer dan 220 miljoen bedrijven, krijg je diepgaand inzicht in hun gedrag. Wat je hiermee onder andere kunt ontdekken:

// Bedrijfsomschrijving
// Locatie
// Sector
// Aantal medewerkers
// Financiële gegevens
// Contactinformatie
// Bezochte pagina’s, tijd op je site en verkeersbron
// Mailadressen van relevante personen
// LinkedIn-profielen van medewerkers

Al deze data wordt GDPR-compliant weergegeven in een gebruiksvriendelijk dashboard, klaar voor analyse wanneer je maar wilt.

 

Alleen maar voordelen

Het voordeel van LeadInfo is dat je kunt zien welke bedrijven je site bezoeken en wat hun interesses zijn. Dit helpt je om deze leads effectief te benaderen.

Zo kun je onder meer:

// Real-time hun bezoek volgen
// Automatische leadscoring instellen
// Lead-gen formulieren implementeren
// Integreren met je CRM
// Triggers instellen met labels en e-mailmeldingen
// Integreren met Google Ads
// Retargeting doen via LinkedIn
// Data exporteren voor verdere analyse

Hoewel je vanwege GDPR geen exacte persoonsgegevens ontvangt, krijg je wel inzicht in de interesses van de bedrijven die je website bezoeken. Hierdoor kun je strategisch targeten binnen bedrijven en de juiste beslissers benaderen. Door persona’s en de customer journey te combineren met deze data, speel je specifiek in op de ‘pains’ en behoeften van je potentiële klanten. Warme prospectie heeft namelijk een kans van 20% op succes, terwijl dat bij koude leads slechts 2% is. Het kennen van je lead maakt contact veel effectiever.

 

Blijven ontwikkelen met nieuwe tools

LeadInfo blijft continu groeien en innoveren. Recent werden drie nieuwe features gelanceerd die de tool nóg krachtiger maken:

// LeadInfo Autopilot: Volg leads automatisch op vanuit LeadInfo
// Audience Match: Identificeer website bezoekers die overeenkomen met jouw ideale klantprofiel
// LinkedIn Ads-integratie: Stuur je sitebezoekers direct naar LinkedIn-doelgroepen voor retargeting

 

Nieuwsgierig wat LeadInfo voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op via lise-marie@slashagency.be voor een gratis proefperiode van 14 dagen en bespreek de mogelijkheden. LeadInfo biedt licenties vanaf €79 per maand, afhankelijk van het aantal unieke leads.
Meer weten hoe deze marketing insights jouw bedrijf kunnen helpen?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!
CONTACT